Spor salonları e-ticaret pazarına katıldı
Spor
salonları ve spor antrenörlerinin öncülük ettiği yeni uygulama ile online
satılan spor gıdaları artık spor salonlarından hedef kitlesine ulaşacak.
HardlineNutrition’ıngeliştirdiği bu uygulama spor salonu sahiplerini ve
antrenörlerie-ticaret pazarına dâhil ediyor.
Online
alışverişi aktif kullanmayan müşterilerinin e-ticaretin olanaklarından
yararlanmaları için yeni bir uygulama geliştirdiklerini belirten
HardlineNutrition Genel Müdürü Kemal Taşhan spor salonu işletmecileri ve
antrenörleri üzerinden alış veriş yapan sporcuların e-ticaret için yeni bir
pazar oluşturduğunu söyledi.E-ticareti kullananların, kullanmayanlara satışlar
gerçekleştirmesi suretiyle e-ticaret pazarının kuşatıcı bir şekilde büyüdüğüne
dikkat çeken Taşhan, Türkiye’de internetten yapılan kartlı ödeme hacminin
yıllık 35 milyar TL’yi geçtiğini ifade etti.
E-ticaretin
çok doğurgan ve yeni iş modellerinin önünü açan bir yapısı olduğunu belirten
Taşhan
e-ticaret platformlarından ürün alıp satış yapmanın çok avantajlı bir iş modeli
haline geldiğini belirterek şunları söyledi: “Türkiye’de 57 milyon kredi
kartının sadece 19 milyonu online alışverişlerde kullanılıyor. Ancak buna
karşın e-ticaretten alışveriş yapanların, yapmayan kesime yönelik
gerçekleştirdiği satışları göz ardı etmemek gerek. İnternet üzerinden sipariş
verip, müşterilerine satış yaparak, müşterilerini de dolaylı olarak e-ticaret
müşterisi haline getiriyor”
E-TİCARET PAZAR HACMİ YILDA
YÜZDE 15 BÜYÜYOR
Geliştirdikleri
yeni uygulama ile spor salonlarının bir online alışveriş müşterisi olarak spor
gıdası siparişi verdiklerini ve spor salonları aracılığı ile son tüketiciye
ulaştırdıklarını belirten HardlineNutrition Genel Müdürü Kemal Taşhan şöyle
konuştu:
“2008’den
itibaren yılda yaklaşık %30 büyüyen e-ticaret pazarı 2013’den itibaren hızlı
büyümesini yüzde 15 ile sürdürüyor. 2017’ye kadar yıllık ortalama büyümenin
yüzde 15 ile devam edeceği öngörülüyor. Türkiye online alışveriş pazarına
baktığımızdae-ticaretin kuşatıcı bir etkiye sahip olduğunu görüyoruz. Firmadan
firmaya (B2B), firmadantüketiciye (B2C), ve tüketiciden tüketiciye (C2C) olan
satışların hacmi, satın alma alışkanlıklarının değişmesine paralel olarak
artıyor. Bizim geliştirdiğimiz ve benzeri uygulamaların ortak özelliği,
e-ticaret kullanıcısı olmayanların da dolaylı olarak e-ticaret kullanıcısı
haline gelmesi. Geliştirdiğimiz uygulama ile spor salonlarındaki tüm sporcular potansiyel
online alışveriş müşterisi konumuna geldi. Kendileri ya da antrenörleri
aracılığı ile e-ticaretin cazip avantajlarından yararlanmaları artık mümkün”
SPOR SALONLARININ
GELİŞMESİNE KATKI SAĞLIYOR
Yeni
uygulama ile spor salonların ek gelir elde ettiklerinin altını çizen Taşhan
şunları söyledi:
“Açıkçası
spor gıdası sektöründekionlineiş modeli hem sporculara hem de spor salonlarının
avantajına oldu. 12 yıldır sektörde hizmet veren bir kurum olarak bu modelin salonlarımızın
ihtiyaçlarına bir çözüm olmakla birlikte önemli maddi kazanımları beraberinde
getireceğini söyleyebilirim. Ayrıca eskiden spor gıdası ürünlerini stokta
bekletmeleri gerekirken salonlarımız artık e-ticaret imkânları sayesindestok maliyetlerini
düşürmüş oldular. Bir diğer avantaj olarak da şunu vurgulamak mümkün: Edirne’denHakkari’ye,
Hatay’dan Sinop’a kadar Türkiye’nin her bölgesindeki spor salonları ve
antrenörler, bayilerinkendilerine ulaşılmasını beklemeden hem diledikleri ürüne
direk olarak üreticidenkolayca sahip olabiliyor hem de üreticinin çeşitli
kampanyalarla kendilerine sunduğu olanaklardan anındahaberdar olabiliyorlar”
Yorumlar
Yorum Gönder